Rossiya Segodnya

روسیا سگودنیا

Rossiya Segodnya (Russia Today)

روسیه امروز

ID:18952 Section: Media

Updated:Monday 13th October 2014

Rossiya Segodnya ?

Rossiya Segodnya Definition

(Wikipedia) - Rossiya Segodnya Not to be confused with RT (TV network) or Russian Federation Today.

Coordinates: 55°44′15.38″N 37°35′24.92″E / 55.7376056°N 37.5902556°E / 55.7376056; 37.5902556

Rossiya Segodnya Type Industry Founded Headquarters Key people Products Owners Subsidiaries
Federal State Unitary Enterprise
News media
9 December 2013
Zubovsky Boulvard 4, Moscow, Russia
Dmitry Kiselyov Margarita Simonyan
Wire service, international radio
wholly owned by federal government (as unitary enterprise)
Voice of Russia

Rossiya Segodnya or Rossiya Sevodnya (Russian: Россия Сегодня, tr. Rossíya Sevódnya; IPA: ) is an international news agency founded by a decree of the Russian president Vladimir Putin on 9 December 2013. Rossiya Segodnya directly translates to Russia Today, but must not be confused with the TV network RT, which was known as Russia Today before its rebranding in 2009. Rossiya Segodnya incorporates the former RIA Novosti news service and the Voice of Russia international radio service (formerly Radio Moscow). It will be headed by Dmitry Kiselyov, a news presenter on the domestic Rossiya 1 television channel, who had courted controversy with his commentaries alleging foreign conspiracies against Russia and attacking homosexuals. According to the presidential decree, the mandate of the new agency is to “to provide information on Russian state policy and Russian life and society for audiences abroad.”

President Vladimir Putin''s chief of staff, Sergei Ivanov, said that Rossiya Segodnya was being created out of concern for cost efficiency in state media, but RIA Novosti''s report about the move speculated it was an attempt to consolidate control over the state owned sector of the media.

According to a report on the RT news channel the Rossiya Segodnya news agency is "in no way related" to the RT news channel despite the similarity in name (RT was known as Russia Today prior to its rebranding in 2009). However, a BBC report states that it "seems likely... that will complement the work of the state-funded foreign-language TV station, RT." On 31 December 2013, Margarita Simonyan was appointed editor-in-chief of the Rossiya Segodnya news agency. She is also RT''s news channel editor-in-chief and will serve in both positions concurrently.

Rossiya Segodnya is also referred as the New Russia Today.

Tags:BBC, Moscow, President, RIA, RIA Novosti, Radio, Rossiya Segodnya, Russia, Russia Today, Russian, Russian Federation, Vladimir Putin, Voice of Russia, Wikipedia

Rossiya Segodnya Media

Rossiya Segodnya Terms

    Rossiya Segodnya Articles

    Rossiya Segodnya Your Feedback